Grădina copilăriei mele, grădina cu de toate este un loc de poveste, iar școala din grădină, un loc de relaxare și învățare.

„Fă rai din ce ai”, nu este doar o poveste pentru elevii și profesorii Liceului Teologic Baptist „Emanuel” din Oradea. Împreună cu elevii, învățătoarele au creat un loc de poveste în curtea unității de învățământ.

Am creat un loc minunat pentru a fi parte din povestea elevilor noștri. Loc bun de creat amintiri și experiențe unice.

«Grădina de poveste» care are o poveste, nu e una fabuloasă , ci despre întoarcerea la origini, la simplitate, la natură.

E o poveste despre liniștea pe care o auzi atunci când stai să descoperi cum crește o plăntuță firavă dintr-o mână de semințe îngropate, sau să privești pierdut cum se leagănă frunza în bătaia vântului liniștit de primăvară…

E o poveste despre bucuria pe care ne-o aduc lucrurile simple făcute în tihnă, a spus învățătoarea Mariana Moțoc, cea care a fost găsită făcând lecția de română cu elevii săi, în spațiul special amenajat pentru astfel de activități.

Acest gen de lecții fac școala mai interesantă și zilele petrecute aici memorabile.

În fiecare zi elevii vin să vadă dacă a început să crească firul de ceapă, dacă a ieșit mazărea, dacă rezistă planta care le va da roșii. Ei sunt cei care le udă constant.

Este cu adevărat o plăcere să vezi cum se apleacă să le admire îndeaproape. La început am fost sceptic că acest proiect va avea succes. Acum însă mă bucur că elevii noștri au acest spațiu de poveste, a apreciat directorul Iosif Curta.

Implicați și responsabili

Elevii școlii au participat la toate etapele de realizare ale acestui spațiu, spune Mariana Moțoc.

De la curățarea terenului, la împrăștierea pietrișului, tasarea acestuia, apoi la construirea băncuțelor din paleți – șlefuirea paleților, lăcuirea lemnului, apoi a jardinierelor, a straturilor înălțate, umplerea lor cu pământ până la plantarea diferitelor semințe, răsăduri și flori.

În toate s-au implicat elevii.

La final tot ei au dat culoare acestui spațiu vopsind cu grijă pietrele și marginile jardinierelor.

Ideile echipei de învățători au primit totală susținere din partea conducerii școlii și ne-am bucurat de foarte mult sprijin și implicarea domnului administrator și a echipei de muncitori în tot ce a însemnat mână de lucru harnică, pricepută și puternică.

Fiecare clasă de ciclu primar are în grijă câte o jardinieră, însă le îngrijim împreună pe toate și ne bucurăm, de asemenea, de toate. În fiecare zi vine câte o clasă să ude toate plantele.

În spațiul amenjat pentru lectură vin elevii și-n pauze să citească, să socializeze sau chiar să-și mănânce gustarea pe care le-au pus-o părinții pentru școală, iar în timpul orelor de curs mulți profesori aleg să desfășoare activități în acest spatiu relaxant.

Petrecând timp în aer liber, copiii fac un prim pas spre un stil de viață mai activ și mai sănătos.

Ne bucurăm toți de această grădină, acest spațiu de poveste, a mai spus prof. Moțoc.

Activitatea copiilor într-o grădină pedagogică permaculturală le oferă ocazia de a-și dezvolta abilitățile motorii și motricitatea fină, manipulând obiecte, experimentând cu plante și cu apă, dar și de a lucra în echipă și a-și îmbunătăți abilitățile de comunicare și de rezolvare a problemelor, mai precizează învățătoarea.

Crina Dobocan – Radio Cluj